Week 8 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

30 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Hallo allemaal weer,

Hierbij een wild reisverslag voornamelijk over de 3 daagse safari!!

Zaterdag: Vandaag zijn ik en Glenn naar Mombasa gegaan om, Glenn zijn ouders op te zoeken. We waren om 9 uur vertrokken en kwamen pas om 12:30 aan. Best lang voor een stuk van 109 KM. We zijn met de matatoes gegaan. (de busjes waar zoveel mogelijk mensen in moeten). Maar de reis opzich was al hartstikke leuk. Toen we bij het hotel gearriveerd waren werden we opgehaald door de ouders van Glenn. We liepen het ressort binnen en wat was het daar groot, luxe en mooi! Dit waren we alles behalve gewent. Ze lieten de kamer zien hier was ook helemaal niks mis mee! Er was zelfs airconditioning dit was echt even omschakelen. We hadden het binnen 10 minuten zo koud dat we weer buiten zijn gaan staan. Hierna zijn we weer binnen gaan zitten en toen ging het wel weer. Maar toen we richting het strand liepen hadden we nog koude voeten. (iets wat hier niet voorkomt) De ouders van Glenn waren nog niet wezen snorkelen en vroegen of we mee wilden. Natuurlijk wilden we dit en we gingen weer de zee op. Het snorkelen in mombasa is alleen heel anders dan in Watamu (waar wij zitten). In mombasa zie je prachtige koraal en heel veel zeesterren/zee egels terwijl je in Watamu veel meer vissen ziet. Hierna hebben we goed gegeten en naar een voorstelling van een paar acrobaten gekeken. Dit was de zaterdag.

Zondag: Na de overnachting op een kamer met airconditioning en een goed matras! Waren we weer helemaal klaar voor de zondag! We hebben uitgebreid zitten eten en zijn toen al vrij snel naar Nakumatt nyari gegaan. Dit was een ongelofelijk groot winkelcentrum. Dit wilde we wel is zien. Daarna hebben we afscheid genomen en zijn we terug gegaan naar Watamu. '

Maandag: Weer een stage dag, het was weer tijd voor examens. We zijn dus begonnen met deze af te nemen en na te kijken. De resultaten waren zeker niet slecht. Het was leuk om te zien dat er vragen in de toetsen stonden over dingen die wij ze geleerd hebben. Verder heeft Anna-lieke der haar in laten vlechten en dat was het.

Dinsdag: Een keer een dag mee naar de stage van Glenn en Ellen. Weer een hele andere omgeving maar erg leuk. De verschillen zijn erg groot tussen onze stages. Bij de stage van Glenn en Ellen zijn bijvoorbeeld alle gebouwen mooi beschilderd. Dit laat het er echt een stuk beter uit zien! Ook hier werden examens gemaakt. De resultaten waren niet heel erg goed.. Verder een erg gezellige dag gehad.

Woensdag: De safari gaat beginnen!! We zijn om kwart voor 4 opgestaan we werden namelijk om half 5 al opgehaald. We gingen via mombasa naar Tsavo west national park. Het was een ongelofelijk lange rit. (11 uur waren we bij de poort van Tsavo west). We zijn onze eerste game drive (zoeken naar dieren) meteen begonnen. We waren in het park onder weg naar onze verblijf plaats. Onderweg werd er voor allerlei dieren gestopt. We waren rond 1 uur bij onze Logde voor de lunch. Het heet Ngulia safari lodge. De lunch was echt super er was vanalles te krijgen. Het uizicht vanuit het restaurant was ook prima. Je zag zo de waterpool waar de beesten komen drinken. Na een korte duik in het zwembad was het tijd voor nog een gamedrive. Aan het einde van de dag hadden we al een hoop dieren gezien: Gazelles, Giraffe, Olifanten, Apen en een hoop vogels. Als special hadden we een leeuw van ver weg gezien en 3 chitaa’s. Toen we savonds gingen eten hingen ze een stuk vlees op. Nog een 3 minuten later hing er een luipaard aan. En dit alles was te zien vanaf de eettafel.

Donderdag : Weer vroeg op want we moesten om 7 uur gegeten en wel klaar staan voor de volgende game drive. Het begon al meteen goed met een kudde buffels op een paar meter afstand. De volgende stop was Mzina spring. Een erg mooie waterbron met water afkomstig van de Kilimanjaro(hoogste berg Kenia). Bij deze spring zaten erg veel apen, vissen en de nijlpaarden. De nijlpaarden waren echt super om te zien. Toen hebben we koers gezet richting het volgende park Tsavo West. Het verschil hier tussen is dat west meer bergen heeft en dichter begroeid is. Dit maakt het moeilijker om de dieren te spotten. In East is het wat vlakker en minder dicht begroeid. In de tijd dat we aan het reizen waren van het ene naar het andere park hebben we nog veel dieren gezien. Vooral veel zebra’s, gazelles en heel erg veel olifanten. Toen kwamen we in de volgende lodge de naam was: Voi lodge. Dit was nog luxer, mooier en groter dan de vorige. Er waren meerdere zwembaden en super mooie kamers. Verder was er ook een punt waarvandaan je prima op de waterplaats kijkt. We hebben heerlijk gegeten en geslapen! Weer een top dag dus.

Vrijdag : We zijn weer vroeg op gestaan. We waren al bijna klaar voor het ontbeid maar toen zijn ik en Glenn even afgedraaid naar het uitkijkpunt. We zagen een paar olifanten en een hoop buffels leuk om te zien weer. Toen we aan het eten waren hoorde we in een keer “lion, lion” dus wij weer snel naar het uitkijkpunt. Het was niet heel erg goed te zien maar je kon toch een leeuw zien lopen in de verte. Toen zijn we vertrokken voor onze laatste gamedrive. We hebben weer allerlei dieren gezien het is moeilijk te omschrijven hoe het eruit ziet. Je moet het eigenlijk zelf zien voor je jezelf er iets bij voor kunt stellen. Toen we bijna het park uit waren stopten we bij een krokodillen farm. Hier hebben we een krokodil van een paar meter afstand gezien dit was erg eng eigenlijk wel. Je staat daar dan op 2 meter afstand van een 3 meter lange krokodil zonder hek ofzo. Toch is het wel een erg leuke ervaring. Toen zijn we terug gereden naar watamu maar deze weg is de meeste slechte weg van Kenia denk ik. Maar we zijn veilig aangekomen in Watamu.

• 30 Maart 2012 - 18:19

Edward:

Hoi Rens,

Weer een leuk verhaal. Jullie hebben zo te lezen ook een hoop kunnen zien. Zijn jullie nog in Tsavo West oranje gezandstraald?? Volgens mij hebben wij dezelfde krokodil gezien als jullie. Nu weer even bijkomen dit weekend en dan kunnen jullie maandag er weer tegenaan.

Groet
    Marjolijn en Edward, ouders Anna-Lieke

• 30 Maart 2012 - 21:41

Janneman Germa:

Nou mooie week gehad echt super
    hier kan de dierentuin niet tegenaan
    Er zitten echt hele mooie plaatjes bij
    kunnen zo op een aanzichtkaart maar wel leuk dat je ook een ander stukje afrika
    hebt gezien, nou nog een fijn weekend en geniet er nog maar even van .

groet Pap en Mam

• 30 Maart 2012 - 22:07

Pukky:

Nou Rens super mooi, ik zou zo mijn kofer willen pakken en ook komen kijken, dit vind ik heel mooi geniet ervan gr pukky

• 31 Maart 2012 - 06:03

Suus:

Wauww!! Super gaaf!! Mooie foto's ook!!
    Ik wil ook op safari haha!!
    Rust lekker uit dit weekend weer van je safari;)
    xxxx

• 31 Maart 2012 - 12:20

Fanny,:

hey rens,

super mooi om te zien zeg. ik hoop dat je er echt van hebt genoten. maak er nog maar een mooi weekend van hier kun je nog wel even over na praten denk ik
    veel plezier nog en tot over een paar weken

groetjes,
    Fanny

• 31 Maart 2012 - 15:47

Nel:

Mooie foto's en van zo dichtbij genomen. Hartstikke mooi avontuur.
    Veel groeten

• 31 Maart 2012 - 15:50

Ouders Van Renée:

Hoi Rens,
    Wat een geweldige ervaringen op safari! Je foto's zijn erg mooi!
    Die krokodil was wel erg dichtbij, best wel eng!
    Gek idee, dat wij deze krokodil binnenkort misschien ook wel zullen zien, net als de ouders van Anna-Lieke!!!
    We kijken er in ieder geval naar uit!
    Tot gauw.
    Groeten Ton en Anneke

• 31 Maart 2012 - 16:42

Ouders Glenn:

Ha die Rens
    Ja heel apart zo'n safari .
    Jullie hebben echt super veel gezien en zijn op mooie plaatsen geweest.
    Wij zijn weer terug maar hebben echt heimwee naar het weer, (superkoud vandaag) ons hotel en naar de warmte en vriendelijkheid van de mensen en naar jullie natuurlijk ha ha .
    We hebben een leuke tijd met jullie gehad.
    Nou nog een fijn weekend verder en hou je haaks.
    groetjes van ons !.

• 31 Maart 2012 - 17:09

Fam Van Ellen:

He Rens een hele fijne week gehad volgens mij !
    Inderdaad leuk dat er vragen terug komen in de examens van jullie leerstof.
    Super veel mooie foto's .
    Goed matrasje en airco dat doet een mens goed
    Wel vroeg uit de veren,maar dat heb je er graag voor over gehad zo te zien.
    Geniet er nog van want het aftellen is begonnen !

• 01 April 2012 - 11:00

Wilhelmien:

Hoi afrikaantje,
    Super mooie foto,s, word er een beetje jaloers van. Nog effe volhouden, maar dat gaat wel lukken denk ik en dan ben je weer terug.

Groetjes Wilhelmien en Jan

• 03 April 2012 - 11:19

Astrid:

Hey Rens,
    Mooi foto's! Lijkt me echt leuk zo'n safari, ik hoop dat je het nog naar je zin hebt.
    Geniet er van, tis zo voorbij!

Groetjes Astrid

• 04 April 2012 - 17:00

Nefeli:

Waaauw, super gaaf die safari.

• 06 April 2012 - 12:54

Erik:

heey rens,

zo drukke week zie ik. veel reizen, maar wel echt vet zo'n safari.
    En ook nog mooie foto's.

gr erik