Week 7 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

23 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Hallo allemaal weer,
Hier weer een verslagje van week 7, laat even weten of je het leuk vond om te lezen.

Zaterdag: We zijn naar Kilifi gegaan, dit ligt tussen Watamu en Mombasa. Hier werkt Cocky (organisatie van Kenia expirance die ons hier begeleid) op een project. Dit project heet moving the goal post. Met dit project maken ze meisjes duidelijk wat hun rechten zijn en wat leiderschap in houd. Als middel hiervoor wordt voetbal gebruikt. Het is een aardig succes kun je wel zeggen, er zijn inmiddels al 3000 meisjes die deelgenomen hebben. Ook hebben we een safari geboekt, we gaan 3 dagen.

Zondag: Omdat het reizen naar Kilifi bijna 2 uur kost, hebben we nogal een lange dag gehad. Dus zondag is er niet heel erg veel gebeurd.

Maandag : We zijn naar een project hier in Watamu gegaan. Het heet Jua rescucenter en het is opgezet door een Nederlandse vrouw. Hier worden jonge moeders opgevangen die voornamelijk gebracht worden door de kinderbescherming. Het was verschrikkelijk om te horen wat deze meiden allemaal hebben meegemaakt. Van verwaarlozing tot verkrachting er zijn veel reden te verzinnen. Maar gelukkig ging het met de meiden die er waren al stukken beter. Ze doet erg goed werk en het wordt door de plaatselijke bevolking erg gewaardeerd. Hierna zijn we nog naar de nieuwe locatie van Jombas geweest. Het bouwen van het sponsor geld is nu echt begonnen.

Dinsdag: Vandaag was wel een bijzondere dag, de ouders van Glenn kwamen namelijk. Alleen dit wist Glenn zelf niet. Ik en Anna-lieke hadden een dag vrij en hebben zijn ouders opgehaald om Glenn te kunnen verrassen. Ellen zat ook in het complot ze deed smorgens al net of ze ziek was. Zodat als wij er waren met Glenn zijn ouders ze naar huis konden. Toen hebben we de ouders van Glenn opgehaald en zijn we naar de stage van Glenn en Ellen gegaan. Hier hebben we voor de deur gewacht en Ellen ge-sms’t. Ze kwamen de poort uit en toen verrassing. Het was erg leuk om deze reactie te zien! Hierna hebben we nog een uitgebreide rondleiding gehad op de stage van Glenn en Ellen (god our father)

Woensdag: Onze lerares uit Nederland (Nel) is vandaag met ons mee geweest om te kijken hoe het bij ons op stage gaat. Er is niet heel erg veel geks gebeurd, Nel vond het een leuk project en het was een gezellige dag.

Donderdag: Toen zijn we naar Mombasa gegaan, hier waren we nog niet geweest. Dit was echt weer even de grote stad. Maar voordat we hier heen gingen zijn we naar een project in Kaloleni. Het was een erg groten school met 1500 kinderen. Maar het bijzondere was de special school die ook op het terrein was. Hier waren ongeveer 10 meervoudig beperkte kinderen. Toch weer even raar om die hier te zien. We hebben even gekeken hoe ze te werk gingen. Het was ongelofelijk hoe goed ze dit deden, vol van enthousiasme en motivatie. Ze proberen deze kinderen zoveel mogelijk in de rest van de school te laten mee draaien. Ze doen hiermee erg goed werk. Hierna nog Mombasa in geweest, toch wel een leuke stad om een beetje rond te lopen.

Vrijdag: Weer een gewone stage dag dachten we. We hadden wat fluitjes en ballonen mee genomen die we van de ouders van Glenn hadden gekregen. Nadat we ze uitgedeeld hadden waren de kinderen door het dollen heen! Ze hebben er echt lang mee gespeeld. Toen kwam father Babu (manager) hij nam ons mee naar de locatie waar ze het nieuwe weeshuis bouwde. We kwamen hier en we konden bijna niet geloven wat we zagen. Het bouwen van het geld dat we gegeven hadden was zo goed gegaan! Er was echt goed opgeschoten. Het gehele terrein was afgezet met een degelijk hek en van het eerste gebouw was zelfs al ene skelet.
Dit was het voor deze keer.
Namens iedereen van Jombas childrens home moest ik iedereen bedanken die geld gesponsord heeft. Dus bij deze bedankt iedereen!!

• 23 Maart 2012 - 14:59

Pap En Mam :

Nou rens was weer een heftige week
    Wel mooi dat de bouw begonnen is hekwerk ziet er wel degelijk uit .
    zo laat je echt iets achter .
    Maar de safari is geboekt en dat lijkt ons wel heel leuk dus geniet er van en tot horens
    (en natuurlijk vinden wij de verslagen leuk) en volhouden

groet

Janneman Germa

• 23 Maart 2012 - 15:32

Suuss:

Leuk leuk leuk!! Weer erg veel gedaan deze week zeg! Lekker veel afwisseling en veel projecten gezien! Super!
    Hoop dat je weekendje in Mombasa ook leuk wordt!
    Xxxx

• 23 Maart 2012 - 22:33

Pukky:

Zo rens weer helemaal bij en op de hoogte van al je bezigheden leuk om het telezen. Fijn dat de bouw zo snel vooruit gaat dan kan je zelf ook de resultaten zie van wat ze allemaal met het geld doen super!!!
    gr. pukky

• 24 Maart 2012 - 13:35

Ouders Van Renée:

Hoi Rens,
    Wat zien jullie toch ongelofelijk veel interessante dingen. Zoals Jua en de andere projecten.
    Fijn dat de bouw van het nieuwe weeshuis goed van start is gegaan.
    Wat leuk dat de ouders van Glenn ook zijn gekomen. Wat hebben jullie het goed geheim gehouden voor hem!!
    Veel plezier op jullie Safari!

groeten Ton en Anneke

• 24 Maart 2012 - 14:13

Sophie:

Hee Rens, echt super dat je het resultaat van het sponsorgeld begint te zien! Ben echt super blij dat het zo goed besteed kan worden.
    Een safari lijkt me echt gaaf!!
    Veel plezier, en we lezen je avonturen volgende week weer!

xx Sophie

• 25 Maart 2012 - 13:02

Fam Van Ellen:

He Rens wat heb je toch weer veel beleefd deze week .
    Leuk dat jullie aan zulke verrassingen doen!en dat jullie je mond kunnen houden.
    Fijn dat het bouwen begonnen is .
    Hebben jullie dat hek ook gesponsord?
    Ga zo door en vooral blijven schrijven .
    Heel veel plezier volgende week en Super gave Safari

• 26 Maart 2012 - 06:55

Fanny,:

hey rens,

ik zie wel dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat er nog veel nieuwe dingen te zien zijn daar maak er maar weer een leuke en mooie week van en tot volgende week we zullen zien of je de safari hebt overleeft.

groetjes,
    Fanny

• 26 Maart 2012 - 07:51

Joost Van Veghel:

Hoi Rens,

Ik lees inmiddels iedere week trouw je verslagen en ben nog steeds zeer onder de indruk van je belevenissen. Super dat je dit doet. Je bent letterlijk een voorbeeld voor anderen; in mijn lessen heb ik het zo af en toe over jou.

Je spreekt steeds over sponsorgeld, misschien moet je me maar eens vertellen welke organisatie ik precies kan sponsoren. Stuur me maar een berichtje op facebook.

Groetjes en tot ziens!

• 26 Maart 2012 - 12:50

Ouders Glenn:

Jambooooo Rens,

Leuk verslag en foto's :) weer!
    Jij nog bedankt voor het ophalen van ons in Gede om ons naar GOF te brengen!! Was voor ons echt zo mooi en zeker dat het ook n verrassing was gebleven.

Leuk dat je het weekend met Glenn mee naar ons bent gekomen. Nog lekker ff gesnorkeld met z'n 6e. En jullie weer ff op een lekker matras met een echt kussen geslapen.

Geniet van de Safari want dat is echt zo gaaf!!

Grt. Ad en Nelly

• 26 Maart 2012 - 16:27

Danny:

rens leuk dat jullie het als verrassing hadden gehouden dat de ouders van glenn waren gekomen haha ik zie dat jullie het allenaal goed maken en dat het super gezellig. ben je ook nog een beetje opstap geweest daar in de buurt? grtjes danny

• 27 Maart 2012 - 10:29

Opa En Oma:

Hoi Rens

Als je dit leest nog goed 4 weken en dan weer richting huis maar daar zal je ook wel weer zin in hebben. Rens we hebben het steeds gevolgd en naar ons inziens hebben jullie daar goed werk gedaan de kinderen zullen jullie straks daarom ook zeker gaan missen.Geniet nog van de laatste weken. Wij gaan nu naar spanje en dan zijn we tegelijk weer terug.Wij zien je weer in Schijndel

Groetjes Opa en Oma
    ps goede reis naar huis.

• 27 Maart 2012 - 11:42

Erik:

heey rens,

drukke week gehad zie ik. Mooi dat alles nogsteeds goed gaat daar. Ik ben nu zelf iets minder actief, want ik heb mijn enkelbanden gescheurd. Maar tegen de tijd dat jij terug bent kan ik weer mooi mee gaan fitnessen. Ik hoor eind van de week wel weer wat je allemaal hebt meegemaakt.

grioetjes erik.

• 28 Maart 2012 - 13:57

Carla (kw1c):

Hé Rens,

Indrukwekkend verhaal van Watamu.
    Ik vind het altijd leuk om je vehalen en indrukken weer te lezen. Mooie foto's ook!
    Veel plezier op safari.

Groetjes,Carla

• 28 Maart 2012 - 17:32

Arno:

leuk om te horen dat je het leuk blijft vinden. maar het is wel een verschil zonder jou in schijndel het is veel te rustig maar je bent al ruim over de helft. wie kan nou zeggen dat ie een school heeft gebouwt. nog veel plezier.
    je verslagen blijven me intereseeren dus zet em op bro:)

gr . je lieve knape supper broertje.