Week 9 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Rens Heijden - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

06 April 2012 | Kenia, Watamu

Maandag: Vandaag weer naar stage geweest. Hier zagen we onze eerste verrassing het hoofd leraar was er nog steeds terwijl het al vakantie was. Het bleek dus dat ze nog niet betaald gekregen hadden. Verder was het ook een erg rustig dagje. Dit kwam doordat de meeste kinderen naar huis zijn. Zolang er een van de ouders in leven is moeten ze in de vakantie hier heen. Dit om ervoor te zorgen dat als ze te oud zijn voor het weeshuis ( 18 ) ze in ieder geval een thuis hebben.
We hebben ook best wel een tijdje met de leraren gekletst over hoe het bij hun op de opleiding gaan enz. Opzich wel leuk om te horen maar niet veel wat we nog niet wisten. Toen kwam er een bekende van jombas langs met een baby van ongeveer 3 weken. Leuk om te zien zoon klein afrikaantje, wel wordt er hier een stuk minder voorzichtig met kleine kinderen om gegaan. Zo worden ze bijvoorbeeld aan een arm opgetild.
Ook had ik nog een nieuwe strandbal gevonden en deze opgeblazen. Ze waren hier helemaal blij mee en ze snapten niet waar ik deze vandaan haalde. Wat bleek, ze wisten niet dat je een standbal op moet blazen. Ze zagen dus alleen maar een stuk plastic. Deze bal is maarliefst 15 minuten heel gebleven.
Dinsdag: Vandaag zou ik eigenlijk naar God our father gaan met Glenn en Ellen. Maar had wel zin in een keer een dagje niks. Dit is het dus ook geworden, wel ben ik lang bezig geweest met al de fotos organiseren. Dit zijn er echt gigantisch veel!
Woensdag: Ellen ging vandaag mee naar Jombas om nieuwe schoentjes voor de kinderen te kopen. Een super idee van der. Toen onze manager Mary er was zijn we vertrokken. We gingen naar Malindi daar had Mary ergens de goede schoenen gevonden. We waren wat later gearriveerd bij de schoenen winkel en mocht dit nu net een Bata zijn. De schoenen die Mary had gezien zagen er erg mooi uit. Prima zwarte leren schoentjes zoals dat hier hoort op scholen. De prijs viel ook hartstikke mee ongeveer € 10, - per paar. Toen we alle schoentjes bij elkaar hadden bedachten we ons dat de kinderen helemaal geen sokken hebben. Dus Ellen heeft al de kinderen ook nog is een paar sokken gegeven.
Toen zijn we terug gegaan naar Jombas om ze aan de kinderen te geven. Ze waren dol gelukkig met de schoentjes. Een paar minuten later liepen ze dus ook trots rond op de nieuwe schoolschoentjes. Op het einde van de dag heb ik Mary nog het resterende sponsorgeld geven aan Mary. Nu kunnen ze weer verder met bouwen. We gaan volgende week vrijdag weer kijken. Als het goed is bouwen ze van dit sponsorgeld een klaslokaal.
Donderdag: Vandaag waren de leraren allemaal weg. Het was nu dus officieel vakantie. In het weeshuis zitten nu nog een stuk of 14 kinderen. Een stuk rustiger dan normaal wat eigenlijk wel fijn is. De kinderen genieten dus ook volop van de aandacht. Ze waren smorgens wat van hun kleren aan het wassen. Dit doen ze normaal niet zelf maar het was om de zelfstandigheid wat te vergroten. Het zag er leuk uit, maar het liep al snel uit in een schuim/water gevecht. Een erg leuke activiteit vind ik! Ook hadden we nog twee potjes bellenblaas bij, hier hebben ze ook hartstikke leuk mee gespeeld.
Vrijdag: Vandaag was weer een rustig dagje dachten we. Toen we op stage waren kwam onze manager Mary naar ons toe. Ze vertelde dat ze wat bezoekers hadden, dat gebeurd wel is vaker. Alleen nu bleken het 25 jongeren uit Nairobi (hoofdstad) te zijn. We voelden ons net een stel apen zo werden we bekeken! Maar verder hebben we niet veel contact met ze gehad. Ze brengen een paar nachten door in het weeshuis en gaan dan weer terug. Jombas is dus een soort hotel voor deze mensen. Maarja hier verdienen ze weer wat mee en ze hadden ook van alles mee genomen voor de kinderen. Wij hebben vandaag met de kinderen gevingerverft en nog een filmpje gekeken. En toen was het alweer weekend.

  • 06 April 2012 - 14:39

    Ouders Glenn:

    Hey Rens,

    Leuk verslag!! kei mooi dat jullie die schoentjes hebben kunnen kopen!!

    Ennuh staat goed hoor jij met zo'n klein afrikaantje zoals je het zelf zegt ( ik ok dan :) )

    fijn weekend!!

    Grt.Ad en Nelly

  • 06 April 2012 - 14:46

    Fanny:

    Hey rens,
    Wat een mooie schoenen zeg. Ik ben wel heel benieuwd hoe de nieuwe school er al uit ziet. Ik hoop dat je nog een paar fijne weken hebt en we zien je snel weer.
    Groetjes, fanny

  • 06 April 2012 - 14:58

    Susan:

    Aaah jij met die baby!! Zoooo lief!!
    En echt gaaf dat ellen die schoentjes heeft gekocht voor die kindjes!
    Hoop dat de nieuwe jombas een beetje opschiet, met jullie sponsorgeld zodat jullie ook kunnen zien wat ze ervan maken! Dat zou leuk zijn!!
    Fijn paasweekend vriendje!
    Xxxx

  • 06 April 2012 - 15:26

    Pap En Mam:

    Ha die Rens

    Wat een leuke week heb je weer gehad fijn om te lezen , en dat ze blij zijn met de nieuwe schoenen kun je wel zien op de foto`s.Wij hopen dat je nog het resultaat kunt zien van de bouw. En dan dat afrikaantje ik zou zeggen inpakken en mee nemen.Geniet van het weekend en tot skyps

  • 06 April 2012 - 17:16

    De Leisiwallies:

    Ha die Rens, wat maak jij veel mee zeg. Geweldige foto's van je gezien en hoe jullie die kids voorzien van schoenen. Super om dat te mogen en kunnen doen. Geniet er nog lekker van. Groeten uut Limburg

  • 07 April 2012 - 11:16

    Fam Van Ellen:

    He Rens

    Wat ben je lekker bruin.
    En zo'n kleintje staat je ook goed.(voor effe )
    Fijn wat jullie allemaal doen.
    En dat jullie het zelf ook zien,wat er gedaan wordt van het geld.
    Grappig dat van die strandbal voor ons zo normaal.
    En wat kliederen hoort er ook bij watergevecht enz.
    Fijn weekend en tot het volgende verslag Groetjes uit Sprang

  • 08 April 2012 - 09:34

    Joost Van Veghel:

    Hoi Rens,

    Vorige week heb ik even niet gereageerd. Zoals je wellicht weet heeft het Elde college een leerling verloren, mijn gedachten gingen vooral daar naar uit. Bovendien had ik ook nog eens ouderavonden, zodat ik blij ben nu even rust te hebben (Pasen).

    Leuk om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat. Iedere keer wanneer ik je verslagen lees, realiseer ik me weer hoe goed we het hier hebben. Klagen over de crisis is er dan zeker niet meer bij. Misschien zouden meer mensen je verslagen moeten lezen, vooral diegenen die willen bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking...

    Maar goed, laat ik jou niet lastig vallen met mijn politieke overwegingen.

    Gaaf ook dat je regelmatig bezoek krijgt en dat je af en toe leuke uitstapjes maakt. In ieder geval leer jij de cultuur en samenleving daar heel anders kennen dan de gemiddelde tourist.

    Zo, nu ga ik weer verder aan mijn schoolwerk (nakijken, lesstof schrijven, pffff....) en mag jij nog even genieten van je weekend. En denk eraan, als je terugkomt heb je een biertje van met tegoed!

    Groetjes en tot ziens,
    Joost van Veghel

  • 08 April 2012 - 17:50

    Wilhelmien En Jan:

    Hoi Rens,
    Goed zeg dat jullie die schoentjes kochten voor al die kinderen, kunnen ze er weer even tegen.
    Wel verrassend dat je al een kleintje hebt, maar niet mee in het koffer naar huis nemen.
    Groetjes en tot over een paar weekjes.

    Jan en Wilhelmien

  • 09 April 2012 - 12:08

    Pukky:

    Hoi Rens heel leuk dat je samen met de kinderen de abram hebt gedacht we waren er erg blij mee dit is weer eens wat anders super tof gr. pukky en abram

  • 09 April 2012 - 12:12

    Erik Biemans:

    hoi rens hoe is het daar ? hier is het nat bij jouw warem ? en hep je er al een ge adot teert ?

  • 09 April 2012 - 16:47

    Geert&Monique Nolte:

    Ik zie wel dat je het super naar je zin hebt daar. Geweldig die mooie schoentjes. Leuke verhalen. En natuurlijk zo'n lief klein afrikaantje.
    heel schattig.
    groetjes, noltini's

  • 11 April 2012 - 07:43

    Erik:

    hoi rens,

    doe mij ook een paar nieuwe schoenen. hebben ze daar niks moois voor mij voor dat geld. ik laat wel weten als ik de kaarten besteld heb voor 7th sunday en harmony!

    gr erik

  • 12 April 2012 - 06:21

    Patricia (VSO):

    Hoi Rens, dank weer voor je verslag. Fijn dat jullie de kinderen nu wat extra aandacht kunnen geven. En wat een vrolijke foto's. Geniet van je laatste weken in Kenia.

  • 12 April 2012 - 15:41

    Ouders Anna-Lieke:

    Ha Rens,
    Wat heb je weer een leuke foto's geplaatst. Lekker ravotten met de kinderen. En die baby staat je goed hoor. Groetjes Edward en Marjolijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Reis naar Kenia

Voor mijn opleiding ga ik 3 maanden stage lopen bij Jambos childrens home.

Recente Reisverslagen:

27 April 2012

week 12

20 April 2012

Week 11

13 April 2012

Week 10

06 April 2012

Week 9

30 Maart 2012

Week 8
Rens

Als onderdeel van het programma Werk aan de Wereld van mijn ROC en VSO, ga ik voor 3 maanden stage lopen in Kenia. De komende tijd zal ik verslagen en foto’s maken om aan jullie te laten weten hoe het gaat. Ook als ik in Nederland terug ben, ben ik ambassadeur voor wereldburgerschap.

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 49419

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Reis naar Kenia

Landen bezocht: